Skip to main content

Discursul doamnei Valentina Burdescu în cadrul Adunării Generale a membrilor Filialei Bucureşti a UNPIR

Domnule președinte al Filialei UNPIR București, domnule președinte al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, doamnelor și domnilor, în numele meu și al colegei mele Gabriela Fierbințeanu, de la Registrul Comerțului București, vă mulțumim pentru invitație, vă transmitem salutul instituției noastre, respectiv Oficiul Național al Registrului Comerțului și, de asemenea, vă rugăm să primiți înalta noastră considerație față de toată colaborarea pe care am avut-o, o avem și, cu siguranță, o vom avea în viitor.

Aș vrea să vă adresez rugămintea de a avea în vedere pe viitor – și mă refer la viitorul apropiat – organizarea unor întâlniri pe tema intrării în vigoare a Regulamentului nr. 679/2017 al Uniunii Europene, privind protecția datelor cu caracter personal a persoanelor fizice, în sensul că vom fi, cumva, obligați să analizăm protocoalele de colaborare, precum și formularele pe care le utilizăm și să le adaptăm corespunzător acestor prevederi. Vreau să vă precizez că regulamentul intră în vigoare pe 25 mai și teoretic trebuie să începem să aplicăm acest regulament. Deocamdată avem un set de ghiduri care este afișat pe site-ul instituției ce se ocupă în țara noastră cu protecția datelor, respectiv Autoritatea pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal. Noi v-am transmis deja o adresă prin care v-am comunicat noile formulare care vor fi utilizate în activitatea de publicare în BPI și care conțin acele mențiuni referitoare la protecția datelor cu caracter personal și, de asemenea, în adresa de înaintare v-am atașat câte un formular de pe documentele respective. Ele vor fi puse și pe site-ul nostru, pe care îl cunoașteți cu toții și, de asemenea, în adresă am menționat și faptul că și dumneavoastră, la rândul dumneavoastră – și cel mai bun punct de plecare este acela când primiți cererile de înscriere la masa credală, că trebuie, la rândul dumneavoastră, să aplicați acest regulament și să luați acordul creditorilor care se înscriu la masa credală, ca, pe parcursul derulării procedurii să își manifeste acest acord cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, în situația în care avem, într-adevăr, creditori persoane fizice – nu știu dacă sunt atât de mulți, dar cu siguranță avem –, dar și cu privire la celelalte persoane fizice care își aduc, cumva, aportul în această procedură – aici mă refer la experți, la administratori speciali care sunt persoane fizice. Probabil că noi o să revenim cu o adresă la dumneavoastră undeva în cursul lunii mai, pe această temă și cred că vom organiza, teoretic, la nivelul ONRC, dar și la nivelul oficiilor Registrului Comerțului de pe lângă tribunale, întâlniri punctual pe acest regulament.

Noi am mai discutat, așa, să zicem tangențial, însă acest regulament are o serie de implicații, probabil că în mai vom avea și ultimele instrucțiuni de la Autoritatea pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal, astfel încât să ne adaptăm la aceste cerințe.

Vă mulțumim încă o dată pentru invitație și rămânem deschiși colaborării cu dumneavoastră. Numai bine!